SICA
Суурь судалгаа

Суурь судалгаа гэж юу вэ? Зорилго, ач холбогдол, аргачлал

Суурь судалгаа гэдэг нь аливаа судалгааны төсөл, бизнесийн стратеги, бодлого төлөвлөлтийг эхлүүлэхийн өмнө тухайн салбар, зах зээл, хэрэглэгчийн орчин, өнөөгийн нөхцөл байдлын талаар анхан шатны, суурь мэдээлэл цуглуулах үйл явц юм.

Энэхүү судалгаа нь дараагийн нарийвчилсан судалгаа, стратеги боловсруулах, хөрөнгө оруулалтын шийдвэр гаргалтын үндсэн суурь болж өгдөг. Өөрөөр хэлбэл, суурь судалгаа нь “ямар чиглэлд, яаж судлах вэ?” гэдгийг тодорхойлдог хамгийн эхний алхам юм.

Суурь судалгаа гэж юу вэ?

Энгийнээр хэлбэл, суурь судалгаа нь тухайн салбарын одоо байгаа бодит нөхцөл байдал-ыг ойлгох зорилготой судалгаа юм. Үүнд:

  • Зах зээлийн хэмжээ, бүтэц, ерөнхий чиг хандлага
  • Хэрэглэгчид хэн бэ, ямар хэрэгцээтэй байна вэ?
  • Өрсөлдөгчид хэд байна, ямар стратеги баримталж байна вэ?
  • Ямар боломж, ямар эрсдэл оршиж байна вэ?

Суурь судалгаагүйгээр хийсэн дараагийн судалгаа, стратеги нь буруу таамаглалд суурилах эрсдэлтэй байдаг.

SICA ХХК

SICA ХХК СУДАЛГАА
ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ

Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална.

Суурь судалгааны гол зорилго

  • Судалгааны анхны суурь өгөгдлийг бүрдүүлэх
  • Төлөвлөгөө, стратеги боловсруулахад шаардлагатай мэдээлэл гаргах
  • Нарийвчилсан судалгааны чиглэл, аргачлалыг зөв тодорхойлох
  • Бизнесийн шийдвэр гаргалтын эрсдэлийг бууруулах

Ялангуяа шинэ зах зээлд нэвтрэх, шинэ бүтээгдэхүүн гаргах, эсвэл бодлого боловсруулах үед суурь судалгаа заавал хийх шаардлагатай.

SICA ХХК

SICA ХХК СУДАЛГАА
ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ

Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална.

Суурь судалгааны гол үзүүлэлтүүд

1. Зах зээлийн хэмжээ, бүтэц

Хэдэн хэрэглэгч байна вэ? Зах зээл хэдэн төгрөгийн эрэлттэй вэ? Аль сегмент хамгийн их өсөлттэй байна вэ?

2. Хэрэглэгчийн ерөнхий сегмент

Нас, хүйс, орлого, байршил, амьдралын хэв маяг, худалдан авалтын ерөнхий зан төлөв.

3. Өрсөлдөөний орчин

Хэдэн өрсөлдөгч байна вэ? Тэдний давуу болон сул тал юу вэ? Ямар үнэ, байршуулалтын стратеги ашиглаж байна вэ?

4. Зах зээлийн тренд ба хандлага

Технологийн өөрчлөлт, хэрэглэгчийн зан төлөвийн өөрчлөлт, шинэ боломж, ирээдүйн өсөлтийн чиглэл.

5. Хууль эрх зүйн орчин

Салбарт нөлөөлж буй хууль, журам, лиценз, зохицуулалт, төрийн бодлого.

Хэрэглэгчийн судалгаа хийж буй баг

Суурь судалгаанд ашиглагддаг аргачлалууд

  • Хоёрдогч мэдээлэл – Үндэсний статистик, салбарын тайлан, өмнөх судалгаанууд
  • Анхан шатны асуулга – Ерөнхий хандлага, анхны ойлголт авах
  • Ажиглалт – Зах зээлийн бодит үйл ажиллагааг судлах
  • Шинжээчийн ярилцлага – Салбарын мэргэжилтнээс мэдээлэл авах

Эдгээр аргачлалуудыг хослуулснаар суурь судалгаа илүү бодитой, найдвартай болдог.

CSAT, NPS зэрэг хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгааны график

Суурь судалгаа яагаад чухал вэ?

  • Нарийвчилсан судалгааны бат бөх суурь болдог
  • Буруу чиглэлд хөрөнгө оруулах эрсдэлийг бууруулна
  • Стратеги боловсруулахад бодит мэдээлэл өгдөг
  • Шийдвэр гаргалтыг илүү итгэлтэй болгодог

Суурь судалгаа бол бизнесийн амжилтын эхний хамгаалалт гэж хэлж болно.

Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгааны тайлан

Суурь судалгаа ба нарийвчилсан судалгааны ялгаа

  • Суурь судалгаа – Ерөнхий зураглал, нөхцөл байдлыг тодорхойлно
  • Нарийвчилсан судалгаа – Тодорхой асуудлыг гүнзгий судална

Иймээс суурь судалгаагүйгээр нарийвчилсан судалгаа хийх нь чиглэлгүй хайгуул-тай адил юм.

Таны сэтгэгдэл
0
0
0
0
0
0
Зөв
Зөв
Тэнэглэл
Тэнэглэл
Харамсалтай
Харамсалтай
Савж уналаа
Савж уналаа
Буруу
Буруу
Гайхмаар
Гайхмаар
Сэтгэгдэл (0)
ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.
Мэдээлэл