Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа
Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа гэж юу вэ?
Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа нь хэрэглэгчийн худалдан авалтын шийдвэрийг хэрхэн гаргадаг, ямар хүчин зүйлс нөлөөлдөг, ямар сэтгэлзүйн болон нийгмийн хандлага давамгайлж байгааг судалдаг. Энэ нь маркетингийн стратеги, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, борлуулалтын төлөвлөгөөг оновчтой болгоход зайлшгүй хэрэгтэй суурь мэдээлэл болдог.
Агуулга
• Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгааны үндсэн ойлголт
• “Хэн, хэзээ, юуг, хаанаас, яагаад” асуултууд
• Хэрэглэгчийн зан төлөвт нөлөөлдөг хүчин зүйлс
• Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, шаардлагын судалгаа
• Хэрэглэгчийн туршлагын судалгаа
• SICA-ийн судалгааны төрлүүд, давуу тал
Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгааны үндсэн ойлголт
Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа нь худалдан авалтын замнал (decision journey), шийдвэр гаргах үе шатууд, хэрэглэгчийн сэтгэлзүйн болон зан үйлийн хэв маягийг гүнзгий ойлгоход чиглэдэг. Үндсэн зорилго нь:
Хэрэглэгчийн худалдан авалтын замнал (decision journey)-ыг ойлгох.
Хэрэглэгчийн сэтгэлзүйн болон зан үйлийн хэв маягийг тодорхойлох.
Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний сонголтод нөлөөлдөг хүчин зүйлсийг илрүүлэх.
“Хэн, хэзээ, юуг, хаанаас, яагаад” асуултуудын тайлбар
Эдгээр нь зан төлөвийн судалгааны үндсэн тулгуур асуултууд юм:
Хэн?
Хэн худалдан авалт хийж байна вэ? (Нас, хүйс, орлого, амьдралын хэв маяг, сонирхол)
Хэн шийдвэр гаргагч вэ? (Гэр бүл, байгууллага, хувь хүн)
Хэзээ?
Хэзээ худалдан авалт хийдэг вэ? (Сар, улирал, цагийн хуваарь)
Хэзээ шийдвэр гаргадаг вэ? (Судалгаа хийх үе, худалдан авах үе)
Юуг?
Ямар бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ сонгож байна вэ?
Ямар онцлог, чанарыг илүүд үздэг вэ?
Хаанаас?
Хаанаас худалдан авалт хийдэг вэ? (Дэлгүүр, онлайн, апп)
Хаана мэдээлэл авдаг вэ? (Соц. сүлжээ, найз нөхөд, сурталчилгаа)
Яагаад?
Яагаад тухайн бүтээгдэхүүнийг сонгож байна вэ? (Үнэ, чанар, брэндийн нэр хүнд, сэтгэлзүйн хэрэгцээ)
Яагаад худалдан авалтаа хойшлуулж эсвэл татгалзаж байна вэ?
Хэрэглэгчийн зан төлөвт нөлөөлдөг хүчин зүйлс
Хувийн хүчин зүйлс: Нас, хүйс, орлого, боловсрол, амьдралын хэв маяг.
Сэтгэл зүйн хүчин зүйлс: Хэрэгцээ, хүсэл, хандлага, сэтгэл хөдлөл.
Нийгмийн хүчин зүйлс: Гэр бүл, найз нөхөд, соёл, нийгмийн бүлэг.
Маркетингийн хүчин зүйлс: Үнэ, сурталчилгаа, борлуулалтын суваг.
Яагаад энэ судалгаа чухал вэ?
Зах зээлийн сегментчилэл хийхэд – Хэрэглэгчийн бүлгийг зөв тодорхойлох.
Маркетингийн стратеги боловсруулахад – Зөв мессежийг зөв сувгаар хүргэх.
Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд – хэрэглэгчийн бодит хэрэгцээнд нийцсэн шийдэл гаргах.
Борлуулалтыг нэмэгдүүлэхэд – Худалдан авалтын шийдвэрт нөлөөлөх хүчин зүйлсийг ашиглах.
SICA ХХК
SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ
Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална.
Холбоо барих →
Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, шаардлагыг тодорхойлох судалгаа
Энэ судалгаа нь дараах асуултуудад хариулт өгдөг. Ямар асуудлыг шийдэхийг хүсэж байна вэ? Ямар бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ тэдний хэрэгцээг хангаж чадах вэ? Яагаад тухайн сонголтыг хийдэг вэ?
Энэ нь зөвхөн хэрэглэгчийн хүсэл сонирхлыг мэдэх биш, зах зээлийн эрэлт, хэрэглээний бүтэц, орлох бүтээгдэхүүний нөлөөллийг тодорхойлох стратегийн судалгаа юм.
Эрэлтийн хувь хэмжээ (Market Demand Share)
Энэ нь тухайн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний зах зээлд эзлэх эрэлтийн хэмжээг тодорхойлно.
Жишээ: Хэрэв орон сууцны зах зээлд 10,000 өрх худалдан авах сонирхолтой байвал, таны төсөлд хэдэн хувь нь сонирхож байна вэ?
Ач холбогдол: Борлуулалтын төлөвлөгөө, үнэ тогтоолт, маркетингийн стратеги боловсруулахад чухал.
Давхар хэрэглээ (Cross-Usage)
Хэрэглэгч нэгэн зэрэг хэд хэдэн төрлийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ хэрэглэж байгаа эсэхийг судална.
Жишээ: Орон сууц худалдан авч буй хэрэглэгчид дагалдах үйлчилгээ (тавилга, интерьер, даатгал) сонирхож байна уу?
Ач холбогдол: Бүтээгдэхүүн багцлах, нэмэлт үйлчилгээ санал болгох боломжийг илрүүлнэ.
Орлох хэрэглээ (Substitute Usage)
Хэрэглэгч таны бүтээгдэхүүнийг бусад бүтээгдэхүүнээр орлуулах магадлал.
Жишээ: Хэрэглэгч орон сууц худалдан авахын оронд түрээсийн байр сонгох уу? Эсвэл өөр төсөлд шилжих үү?
Ач холбогдол: Өрсөлдөгчийн давуу талыг ойлгож, өөрийн бүтээгдэхүүний үнэ цэнийг нэмэгдүүлэх стратеги гаргана.
Судалгааны гол асуултууд
Хэн хэрэгцээтэй байна вэ? (Нас, орлого, амьдралын хэв маяг)
Хэзээ худалдан авалт хийх хандлагатай вэ?
Юуг илүүд үзэж байна вэ? (Үнэ, чанар, байршил)
Хаанаас мэдээлэл авч байна вэ? (Онлайн, офлайн)
Яагаад тухайн сонголтыг хийж байна вэ? (Сэтгэлзүйн болон эдийн засгийн шалтгаан)
Яагаад энэ судалгаа чухал вэ?
Зах зээлийн эрэлт, хэрэглээний бүтэц тодорхой болно.
Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, үнэ тогтоолт, маркетингийн стратеги оновчтой болно.
Өрсөлдөгчийн нөлөөллийг багасгах, хэрэглэгчийн үнэнч байдлыг нэмэгдүүлэх боломж гарна.
SICA ХХК
SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ
Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална.
Холбоо барих →
Хэрэглэгчийн туршлагын судалгаа
Энэ судалгаа нь хэрэглэгчийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ авах үеийн мэдрэмж, харилцааны чанар, хэрэглэхэд хялбар байдал, хүлээлт ба бодит туршлагын зөрүү зэрэг бүх хүчин зүйлсийг судалж, хэрэглэгчийн нийт туршлагын түвшинг тодорхойлдог.
Яагаад чухал вэ?
Сэтгэл ханамжийг нэмэгдүүлнэ – Сайн туршлага нь үнэнч хэрэглэгчийг бий болгоно.
Сөрөг туршлагыг илрүүлнэ – Хаана асуудал гарч байгааг тодорхойлно.
Брэндийн нэр хүндийг хамгаална – Сайн туршлага нь эерэг санал, дахин худалдан авалтыг нэмэгдүүлнэ.
Борлуулалт өсгөнө – Хэрэглэгчийн туршлага сайжрах тусам санал болгох магадлал нэмэгддэг.
Хэрэглэгчийн туршлагад нөлөөлдөг хүчин зүйлс
Харилцааны чанар – Ажилтнуудын эелдэг байдал, хурд.
Бүтээгдэхүүний чанар – Хүлээлтэд нийцсэн эсэх.
Хэрэглэхэд хялбар байдал – Онлайн болон офлайн үйл явц.
Сэтгэл хөдлөл – Хэрэглэгч өөрийгөө үнэ цэнтэй гэж мэдэрч байна уу?
Аюулгүй байдал, итгэлцэл – Мэдээллийн хамгаалалт, найдвартай байдал.
Судалгаа хэрхэн хийгддэг вэ?
Touchpoint тодорхойлох – Хэрэглэгчийн харилцах бүх цэг (вэбсайт, дэлгүүр, үйлчилгээний төв).
Асуулга, ярилцлага хийх – Туршлагын талаар санал авах.
Хэмжүүрүүдийг тооцоолох – CES, CSAT, NPS.
Сэтгэлзүйн шинжилгээ хийх – Хэрэглэгчийн мэдрэмж, хандлага.
Сайжруулах төлөвлөгөө гаргах – Сөрөг туршлагыг багасгах арга хэмжээ.
Хэрэглэгчийн судалгаа бол зөвхөн мэдээлэл цуглуулах ажил биш, харин бизнесийн амжилтын үндэс суурь юм. Манай байгууллага энэ чиглэлд олон жилийн туршлагатай, салбартаа мэргэжлийн баг бүрдүүлсэн бөгөөд дараах төрлийн судалгааг хамгийн өндөр чанартайгаар хийдэг:
Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, шаардлагын судалгаа – Эрэлт, давхар хэрэглээ, орлох хэрэглээг нарийвчлан тодорхойлно.
Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа – Хэн, хэзээ, юуг, хаанаас, яагаад гэсэн гол асуултуудад хариулт өгнө.
Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаа – CSAT, NPS, Loyalty Matrix, Satisfaction Drivers зэрэг олон улсын стандартад нийцсэн аргачлалаар.
Хэрэглэгчийн туршлагын судалгаа – Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ авах үеийн мэдрэмж, харилцааны чанарыг гүнзгий шинжилнэ.
Бид зөвхөн тоон мэдээлэлд тулгуурлахаас гадна чанарын судалгаа, сэтгэлзүйн шинжилгээ, зах зээлийн гүнзгий анализ хийж, таны бизнесийн шийдвэрийг бодит өгөгдөлд үндэслэн гаргахад тусалдаг.
Олон жилийн туршлага
Мэргэжлийн судлаачдын баг
Олон улсын аргачлал, стандартыг ашигладаг
Таны бизнесийн онцлогт тохирсон шийдэл гаргадаг
Төстэй мэдээлэл:
Прокурорын байгууллагын хэрэглэгчийн судалгаа
Хэрэглэгчийн судалгаа