Мэдээ
Мэдээ
Хэрэглэгчийн үнэлгээ
Хэрэглэгчийн үнэлгээ гэж юу вэ? Тодорхойлолт, төрлүүд, бизнесэд үзүүлэх нөлөө Хэрэглэгчийн үнэлгээ гэдэг нь хэрэглэгч таны бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, брэндийн талаар ямар ойлголттой байгааг тоон болон чанарын хэлбэрээр илэрхийлсэн хэмжүүр юм. Энэ нь “таалагдсан эсэх” энгийн сэтгэгдлээс гадна сэтгэл ханамж, үнэнч байдал, дахин худалдан авах магадлал, бусдад санал болгох хандлагыг илүү системтэйгээр хэмжих боломжийг олгодог. Хэрэглэгчийн үнэлгээ нь зах зээлийн судалгаа, хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаа, хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгааны хамгийн чухал бүрэлдэхүүн хэсэг бөгөөд зөв цуглуулж, зөв дүн шинжилгээ хийж чадвал бизнесийн стратегийн шийдвэр гаргалтад шууд нөлөөлдөг. Агуулга Хэрэглэгчийн үнэлгээ гэж юу вэ? Хэрэглэгчийн үнэлгээ яагаад чухал вэ? Хэрэглэгчийн үнэлгээний гол төрлүүд Хэрэглэгчийн үнэлгээг хэрхэн хэмжих вэ? Үнэлгээг хэрхэн шинжлэх, ашиглах вэ? Түгээмэл алдаа Дүгнэлт Хэрэглэгчийн үнэлгээ гэж юу вэ? Хэрэглэгчийн үнэлгээ нь тухайн хэрэглэгчийн туршлага, сэтгэл ханамж, хүлээлттэйгээ хэрхэн нийцэж байгааг илэрхийлсэн дүгнэлт юм. Энэ үнэлгээ: Тоон хэлбэрээр (1–5, 1–10 оноо, одны үнэлгээ гэх мэт) Чанарын хэлбэрээр (чөлөөт сэтгэгдэл, санал хүсэлт, гомдол) Зан үйлд илэрч (дахин худалдан авалт, гэрээ сунгалт, шэйр, санал болголт) Өөрөөр хэлбэл, хэрэглэгчийн үнэлгээ бол “бид бүтээгдэхүүн, үйлчилгээгээ хэр сайн хийж байна вэ?” гэдэгт хэрэглэгчээс авсан шууд хариу юм. Хэрэглэгчийн үнэлгээ яагаад чухал вэ? Сэтгэл ханамжийг хэмжих – Хэрэглэгчид нийтдээ сэтгэл хангалуун байна уу, эсвэл асуудал их үү гэдгийг харуулна. Сул талыг илрүүлэх – Ямар үйлчилгээ, аль салбар, ямар бүтээгдэхүүн дээр гомдол төвлөрч байгааг тодорхой болгодог. Үнэнч хэрэглэгчийг нэмэгдүүлэх – Өндөр үнэлгээтэй туршлага нь дахин худалдан авалт, санал болголтоор дамжиж ашиг орлогыг өсгөнө. Брэндийн нэр хүнд – Онлайн үнэлгээ, сэтгэгдэл нь бусад хэрэглэгчийн шийдвэр гаргалтад шууд нөлөөлдөг. Стратегийн шийдвэр гаргалт – Аль бүтээгдэхүүнээ хөгжүүлэх, алийг нь зогсоох, юуг сайжруулах талаар бодит өгөгдөл өгдөг. SICA ХХК Хэрэглэгчийн үнэлгээний судалгаагмэргэжлийн түвшинд хийлгэх боломж SICA ХХК нь хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж, үнэлгээ, зан төлөвийн судалгааг олон улсын аргачлалд нийцүүлэн хийж, таны бизнест бодит өгөгдөлд суурилсан шийдвэр гаргахад тусалдаг. Холбоо барих Хэрэглэгчийн үнэлгээний гол төрлүүд 1. CSAT – Customer Satisfaction Score (Сэтгэл ханамжийн оноо) CSAT нь хэрэглэгч тухайн үйлчилгээ, бүтээгдэхүүнтэй ямар хэмжээнд сэтгэл ханамжтай байгааг шууд асууж хэмждэг үзүүлэлт. Жишээ асуулт: “Манай үйлчилгээ танд хэр сэтгэл ханамжтай байв?” Ихэвчлэн 1–5 эсвэл 1–10 оноогоор үнэлүүлдэг ба дундаж эсвэл “сэтгэл ханамжтай” гэж хариулсан харьцааг тооцон хэрэглэнэ. 2. NPS – Net Promoter Score (Санал болгох магадлал) NPS нь хэрэглэгч таны компанийг найз нөхөд, хамт ажиллагсаддаа санал болгох магадлалыг 0–10 оноогоор үнэлүүлдэг. Үүнээс: 9–10 оноо авсан нь дэмжигч (promoter) 7–8 оноо авсан нь саармаг (passive) 0–6 оноо авсан нь сөрөг саналтай (detractor) 3. Одын үнэлгээ, онооны систем Онлайн дэлгүүр, апп, үйлчилгээний платформууд дээрх 1–5 од, 1–10 онооны үнэлгээ нь хэрэглэгчийн туршлагыг хурдан, харааны байдлаар илэрхийлдэг. Энэ нь шинэ хэрэглэгчийн итгэлд шууд нөлөөлнө. 4. Чанарын сэтгэгдэл, санал хүсэлт Чөлөөтэй бичсэн санал, гомдол, талархал нь тоон үзүүлэлтээс илүү гүн ойлголт өгдөг. Яагаад ийм үнэлгээ өгсөн, яг ямар хэсэгт сэтгэл ханасан эсвэл гомдолтой байгааг ойлгоход зайлшгүй шаардлагатай. 5. Зан үйлд суурилсан үнэлгээ Дахин худалдан авалт, сүүлчийн худалдан авалтаас хойш өнгөрсөн хугацаа, гэрээ сунгалт, аппаа устгасан эсэх зэрэг зан үйл нь хэрэглэгчийн үнэлгээг шууд асуухгүйгээр ойлгох нэг хэлбэр болдог. Хэрэглэгчийн үнэлгээг хэрхэн хэмжих вэ? Зорилгоо тодорхойлох – Сэтгэл ханамж, санал болголт, үнэнч байдал, үйлчилгээний хурд гэх мэт аль хэсгийг хэмжихээ шийдэх. Асуулгын төрлөө сонгох – CSAT, NPS, одын үнэлгээ, нээлттэй асуулт зэргийг хослуулах. Сувгаа тодорхойлох – Онлайн асуулга, мессеж, и-мэйл, QR код, утас, биечлэн гэх мэт. Цагийн мөчийг зөв сонгох – Худалдан авалтын дараа, үйлчилгээ дууссаны дараа, тусламжийн төвтэй холбогдсоныхоо дараа гэх мэт. Өгөгдлийг нэгтгэж хадгалах – Excel, CRM, судалгааны систем, BI хэрэгслээр нэгтгэн хадгалж, урт хугацааны өөрчлөлтийг харах. Хэрэглэгчийн үнэлгээг хэрхэн шинжлэх, ашиглах вэ? Зөвхөн дундаж оноо харах бус, дараах байдлаар илүү гүн шинжилгээ хийх хэрэгтэй. Сегментээр задлах – Нас, байршил, салбар, салбар нэгж, сувгаар нь ангилан харьцуулах. Цаг хугацааны тренд – Сар, улирал, жилээр нь харьцуулж сайжирч байна уу, муудаж байна уу гэдгийг харах. Сэтгэгдэлтэй холбож үзэх – Тоон үнэлгээг чанарын саналтай нь холбож яг юунаас шалтгаалсныг тодруулах. Жагсаалт биш, үйл ажиллагаа – Үнэлгээний үр дүнд үндэслэн бодит сайжруулалтын төлөвлөгөө гаргах. SICA ХХК Хэрэглэгчийн үнэлгээний судалгаагмэргэжлийн түвшинд хийлгэх боломж SICA ХХК нь хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж, үнэлгээ, зан төлөвийн судалгааг олон улсын аргачлалд нийцүүлэн хийж, таны бизнест бодит өгөгдөлд суурилсан шийдвэр гаргахад тусалдаг. Холбоо барих Хэрэглэгчийн үнэлгээтэй ажиллахдаа гардаг түгээмэл алдаа Зөвхөн нэг удаагийн судалгаагаар дүгнэлт хийх. Зөвхөн дундаж оноо хараад, сегментчилэл хийж шинжлээгүй орхих. Сөрөг сэтгэгдлийг устгах эсвэл үл тоомсорлох. Судалгааны үр дүнд үндэслэсэн тодорхой үйл ажиллагааны төлөвлөгөө гаргахгүй байх. Ажилтнуудтай үр дүнг хуваалцаж, хамтын сайжруулалтын соёл бий болгохгүй байх. Дүгнэлт Хэрэглэгчийн үнэлгээ нь бизнесийн гүйцэтгэлийг харуулах энгийн хэрнээ хамгийн хүчтэй хэмжүүрүүдийн нэг. Зөв хэмжиж, тогтмол шинжилж, бодит сайжруулалттай холбож чадвал брэндийн нэр хүнд, борлуулалт, хэрэглэгчийн үнэнч байдал зэрэг гол үзүүлэлтүүдэд шууд нөлөөлнө. Судалгаанд суурилсан, өгөгдлөөр баталгаажсан хэрэглэгчийн үнэлгээ нь “бид юу гэж бодож байна вэ?” бус “хэрэглэгч юуг бодож байна вэ?” гэсэн бодит хариултыг өгөх тул стратегийн түвшний шийдвэр гаргахад зайлшгүй авч үзэх ёстой үзүүлэлт юм. Төстэй мэдээлэл: Зах зээлийн судалгаа гэж юу вэ? Хэрэглэгчийн судалгаа Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа
23 цагийн өмнө
0
Бүтээгдэхүүний судалгаа
Бүтээгдэхүүний судалгаа гэж юу вэ? Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, концепт тестийн иж бүрэн тайлбар Бүтээгдэхүүний судалгаа гэдэг нь тухайн бүтээгдэхүүн зах зээлд хэрхэн байр суурь эзэлж байгаа, хэрэглэгчид хэрхэн хүлээж авч байгаа, ямар давуу болон сул талтай, цаашид хөгжүүлэх боломжтой эсэхийг тодорхойлох системтэй судалгаа юм. Энэ нь шинэ бүтээгдэхүүн хөгжүүлэх, одоо байгаа бүтээгдэхүүнийг сайжруулах, маркетингийн стратеги боловсруулах зэрэгт хамгийн чухал мэдээлэл өгдөг. Зах зээлд шинээр бүтээгдэхүүн гаргах, одоо байгаа бүтээгдэхүүнээ сайжруулах, зорилтот хэрэглэгчдийн хэрэгцээ шаардлагыг тодорхойлохыг хүсэж буй байгууллагууд бүтээгдэхүүний судалгаа, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа, концепт тестийн судалгаа-г мэргэжлийн байгууллагаар хийлгэх замаар эрсдэлээ бууруулж, амжилтын магадлалаа өсгөх боломжтой. Энгийнээр хэлбэл, бүтээгдэхүүний судалгаа нь дараах асуултуудад хариулт өгдөг: Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, хүлээлтэд нийцэж байна уу? Бүтээгдэхүүний чанар, үнэ, загвар, ашиглахад хялбар байдал ямар түвшинд байна вэ? Өрсөлдөгч бүтээгдэхүүнтэй харьцуулахад давуу болон сул тал юу вэ? Бүтээгдэхүүний судалгаа – зах зээлийн байршуулалт, хэрэглэгчийн ойлголтыг шинжлэх Агуулга Бүтээгдэхүүний судалгаа гэж юу вэ? Бүтээгдэхүүний судалгааны гол зорилго Бүтээгдэхүүний судалгааны гол үзүүлэлтүүд Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгааны гол үзүүлэлтүүд Концепт тестийн судалгаа (Concept Testing) Концепт тестийн судалгааны гол үзүүлэлтүүд Дүгнэлт SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөв, бүтээгдэхүүний судалгааг мэргэжлийн түвшинд хийж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Бүтээгдэхүүний судалгааны гол зорилго Бүтээгдэхүүний судалгаа нь зөвхөн бүтээгдэхүүн “таалагдаж байна уу, үгүй юу” гэдгийг асуух бус, зах зээл дээрх бодит байр суурь, хэрэглэгчийн сэтгэлзүйн үнэлэмж, өрсөлдөөний орчныг цогцоор нь харах боломж олгодог. Шинэ бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд зах зээлийн эрэлт, хэрэглэгчийн хандлагыг тодорхойлох. Одоо байгаа бүтээгдэхүүнийг сайжруулахад хэрэглэгчийн санал, гомдол, санал хүсэлтийг шинжлэх. Маркетингийн стратеги боловсруулахад бүтээгдэхүүний үнэ цэнэ, давуу талыг тодорхойлох. Брендийн байршуулалт, мессеж, сав баглаа боодлын үр нөлөөг үнэлэх. Борлуулалтын бууралтын шалтгаан, хэрэглэгчийн шилжилтийг (churn) илрүүлэх. Бүтээгдэхүүний судалгааны гол үзүүлэлтүүд Бүтээгдэхүүний судалгаанд дараах гол үзүүлэлтүүдийг хэмжиж, шинжилдэг. Эдгээр нь хэрэглэгчийн хүлээлт, бодит туршлага, өрсөлдөх чадварыг харьцуулан дүгнэх боломж олгоно. Бүтээгдэхүүний чанарХэрэглэгчийн хүлээлтэд нийцэж байна уу? Найдвартай, тогтвортой ашиглагдаж байна уу? Үнэ ба үнэ цэнэҮнэ нь хэрэглэгчийн ойлгож буй үнэ цэнтэй тохирч байна уу? “Үнэ өндөр ч үнэ цэнтэй” эсвэл “Үнэ хямд ч чанар муу” гэх мэт ойлголтыг тодорхойлно. Дизайн, загварХэрэглэгчийн сонирхолд нийцэж байна уу? Сав баглаа боодол, өнгө, хэлбэр нь брэндийн мессежтэй нийцэж байна уу? Хэрэглэхэд хялбар байдалБүтээгдэхүүн ашиглахад хүндрэлтэй юу? Заавар, ашиглалтын хялбар байдал, хэрэглэгчийн туршлага ямар байна вэ? Өрсөлдөх чадварӨрсөлдөгч бүтээгдэхүүнтэй харьцуулахад давуу тал юу вэ? Хэрэглэгч яагаад таны бүтээгдэхүүнийг сонгох ёстой вэ? Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа – шинэ бүтээгдэхүүн, инновацийн шийдлийг турших Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа гэж юу вэ? Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа гэдэг нь шинэ бүтээгдэхүүн бий болгох, эсвэл одоо байгаа бүтээгдэхүүнийг сайжруулахын өмнө зах зээлийн эрэлт, хэрэглэгчийн хэрэгцээ, өрсөлдөөний нөхцөл, технологийн боломж зэрэг хүчин зүйлсийг системтэйгээр судлах үйл явц юм. Энэ судалгаа нь бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн стратеги, дизайн, үнэ тогтоолт, маркетингийн төлөвлөгөөг зөв гаргахад чухал мэдээлэл өгдөг бөгөөд хөгжүүлэлтийн үе шат бүрд эрсдэлээ бууруулах боломж олгодог. Энгийнээр хэлбэл, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа нь дараах асуултуудад хариулт өгдөг: Хэрэглэгч юу хүсэж байна? Ямар асуудлыг шийдэх шаардлагатай вэ? Зах зээлд ямар боломж, эрсдэл байна? Өрсөлдөгчид ямар бүтээгдэхүүн санал болгож байна? Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгааны гол зорилго Шинэ бүтээгдэхүүний санааг баталгаажуулах – Зах зээлд эрэлт байгаа эсэхийг тодорхойлох. Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, хүлээлтийг ойлгох – Бүтээгдэхүүний онцлог, дизайн, үнэ, үйлчилгээ. Өрсөлдөөний анализ хийх – Давуу болон сул талуудыг тодорхойлох, ялгарах боломжийг илрүүлэх. Технологийн боломжийг үнэлэх – Хэрэгжүүлэхэд ямар нөөц, технологи шаардлагатайг тооцох. Эрсдэлийг бууруулах – Зах зээлийн эрэлтгүй бүтээгдэхүүнд их хэмжээний хөрөнгө оруулахаас сэргийлэх. Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгааны гол үзүүлэлтүүд Зах зээлийн эрэлтХэдэн хэрэглэгч шинэ бүтээгдэхүүнд сонирхолтой вэ? Аль сегмент хамгийн өндөр эрэлттэй вэ? Хэрэглэгчийн хүлээлтЯмар онцлог, чанар, үйлчилгээ, дизайн, үнийн түвшинг илүүд үзэж байна вэ? Өрсөлдөөний түвшинЯмар брэндүүд ижил төрлийн бүтээгдэхүүн санал болгож байна вэ? Тэдний давуу болон сул тал юу вэ? Үнэ ба үнэ цэнэХэрэглэгч ямар үнийн түвшинд худалдан авахад бэлэн байна вэ? Үнэ–чанарын харьцааг хэрхэн мэдэрч байна вэ? Технологийн боломжБүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд ямар технологи ашиглах вэ? Хөрөнгө оруулалтын хэмжээ, хугацаа, эргэх өгөөж. Концепт тестийн судалгаа – шинэ бүтээгдэхүүний санааг хэрэглэгчээр баталгаажуулах Концепт тестийн судалгаа (Concept Testing) гэж юу вэ? Концепт тестийн судалгаа (Concept Testing) гэдэг нь шинэ бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, эсвэл маркетингийн санааг зах зээлд гаргахаас өмнө хэрэглэгчдэд танилцуулж, тэдний хүлээлт, сонирхол, худалдан авах магадлалыг үнэлэх судалгаа юм. Энэ нь бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, брэндийн стратеги, сурталчилгааны кампанит ажилд маш чухал алхам болдог. Энгийнээр хэлбэл, концепт тест нь дараах асуултуудад хариулт өгнө: Шинэ санаа хэрэглэгчдэд хэр сонирхолтой вэ? Хэрэглэгч худалдан авах магадлалтай юу? Ямар онцлог нь хамгийн их таалагдаж байна? Ямар зүйл нь эргэлзээ, болгоомжлол төрүүлж байна? Концепт тестийн судалгааны гол зорилго Санааны амжилтын магадлалыг үнэлэх – Зах зээлд бодит эрэлт бий юу? Хэрэглэгчийн хүлээлт, хэрэгцээг тодорхойлох – Юу нь таалагдаж, юу нь таалагдахгүй байна вэ? Бүтээгдэхүүний онцлог, үнэ, дизайн дээр санал авах. Эрсдэлээс урьдчилан сэргийлэх – Эрэлтгүй санаанд хөрөнгө оруулахгүй байх. Сурталчилгааны мессеж, брэндийн байршуулалтын чиглэлээ шалгаж, сайжруулах. Концепт тестийн судалгааны гол үзүүлэлтүүд Сонирхлын түвшинХэрэглэгч санааг хэр сонирхож байна вэ? Анхны сэтгэгдэл ямар байна вэ? Худалдан авах магадлалХэрэглэгч худалдан авахад бэлэн байна уу? Ямар нөхцөлд (үнэ, хөнгөлөлт, чанар) илүү бэлэн байх вэ? Онцлогийн үнэлгээЯмар шинж чанар хамгийн их таалагдаж байна (чанар, дизайн, ашиг тус, брэнд гэх мэт)? Үнэний мэдрэмжХэрэглэгч ямар үнийн түвшинд худалдан авахад бэлэн байна вэ? Үнэ нэмэгдэхэд эрэлт хэрхэн өөрчлөгдөх вэ? Хүлээлт ба эргэлзээХэрэглэгчийн эргэлзээ, болгоомжлол юу вэ? Яагаад худалдан авахгүй байж болзошгүй вэ? SICA ХХК Бүтээгдэхүүний судалгааг мэргэжлийн түвшинд хийлгэхийг хүсэж байна уу? SICA ХХК нь бүтээгдэхүүний судалгаа, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа, концепт тестийн судалгааг олон улсын аргачлалд нийцүүлэн хийж, таны бүтээгдэхүүний амжилтын магадлалыг бодит өгөгдлөөр баталгаажуулна. Зөвлөгөө авах → Дүгнэлт Бүтээгдэхүүний судалгаа, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа, концепт тестийн судалгаа нь бизнесийн амжилтын үндэс суурь юм. Шинэ бүтээгдэхүүн гаргах, одоо байгаа бүтээгдэхүүнийг сайжруулах алинд нь ч байсан “санаанд бус, судалгаанд” тулгуурласан шийдвэр хамгийн оновчтой үр дүн авчирдаг. Судалгаагүйгээр зах зээл рүү шууд орох нь өндөр эрсдэл, зардлын алдагдал дагуулдаг бол мэргэжлийн бүтээгдэхүүний судалгаанд суурилсан шийдвэр нь таны бүтээгдэхүүнийг зөв хэрэглэгчид, зөв үнэ, зөв мессежээр хүргэх боломжийг бүрдүүлдэг. Төстэй мэдээлэл: Зах зээлийн судалгаа гэж юу вэ? Хэрэглэгчийн судалгаа Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа
2025.12.07 16:19
0
Байгууллагын судалгаа
Байгууллагын судалгаа гэж юу вэ? Соёл, үйлчилгээ, брэндийн нэр хүндийн иж бүрэн судалгаа Байгууллагын судалгаа нь байгууллагынхаа дотоод болон гадаад орчны нөхцөл байдлыг мэдрэх, байр сууриа тодорхойлох, хэрэглэгчид хүргэж буй үйлчилгээний сул болон давуу талыг илрүүлэхэд чухал үүрэгтэй. Байгууллагын судалгаа нь стратегийн шийдвэр гаргалтыг бодит өгөгдөлд тулгуурлан хийх үндэс болдог. Агуулга Байгууллагын судалгааны үндсэн ойлголт Байгууллагын соёлын судалгаа Нууц худалдан авалтын судалгаа Брэндийн танигдсан байдлын судалгаа Байгууллагын нэр хүндийн судалгаа Байгууллагын судалгааны үндсэн ойлголт Байгууллагын судалгаа нь дотоод болон гадаад орчны нөхцөл байдал, ажилтнуудын хандлага, хэрэглэгчид хүргэж буй үйлчилгээний чанарыг системтэйгээр шинжилж, байгууллагын хөгжлийн стратеги боловсруулахад шаардлагатай мэдээллийг цуглуулах үйл явц юм. Байгууллагын соёлын судалгаа гэдэг нь тухайн байгууллагын дотоод орчинд ажилтнуудын үнэт зүйлс, хандлага, зан төлөв, харилцааны хэв маяг, удирдлагын арга барил зэрэг соёлын элементүүдийг системтэйгээр судлахыг хэлнэ. Энэ нь байгууллагын соёлын бодит байдал болон ажилтнуудын хүлээлт, сэтгэл ханамжийн зөрүүг илрүүлж, байгууллагын хөгжлийн стратеги боловсруулахад чухал мэдээлэл өгдөг. Байгууллагын соёлын судалгаа Байгууллагын соёлын судалгаа нь байгууллагын дотоод орчин дахь соёлын элементүүдийг тодорхойлж, ажилтнуудын хүлээлт, сэтгэл ханамжтай харьцуулан дүгнэх зорилготой. Байгууллагын соёл нь: Үнэт зүйлс – Байгууллага юуг эрхэмлэдэг вэ? (Шударга ёс, инноваци, хамтын ажиллагаа) Хандлага – Ажилтнуудын ажлын орчинд баримталдаг нийтлэг хандлага. Зан төлөв – Ажилтнуудын өдөр тутмын харилцаа, хамтын ажиллагааны хэв маяг. Удирдлагын арга барил – Удирдлага ажилтнуудтай хэрхэн харилцдаг, шийдвэр гаргадаг. Дотоод харилцаа – Багийн уур амьсгал, хамтын ажиллагааны түвшин. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Судалгааны зорилго Байгууллагын одоо байгаа соёлын түвшинг тодорхойлох. Ажилтнуудын хүлээлт ба бодит байдал хоорондын зөрүүг илрүүлэх. Сэтгэл ханамж, үнэнч байдлыг үнэлэх. Хөгжлийн стратеги боловсруулахад шаардлагатай мэдээлэл гаргах. Судалгааны жишээ гол асуултууд Байгууллагын үнэт зүйлс ажилтнуудад ойлгомжтой уу? Ажилтнууд удирдлагын арга барилд хэр сэтгэл хангалуун байна вэ? Харилцааны уур амьсгал эерэг үү? Хамтын ажиллагаа, багийн соёл хэр түвшинд байна? Байгууллагын соёл ажилтнуудын ажлын бүтээмжид хэрхэн нөлөөлж байна? Нууц худалдан авалтын судалгаа (Mystery Shopping) Нууц худалдан авалтын судалгаа гэдэг нь байгууллагын үйлчилгээний чанар, стандартын хэрэгжилт, хэрэглэгчийн туршлагыг бодит хэрэглэгчийн байр сууринаас нууцаар шалгах судалгааны арга юм. Судлаач буюу “нууц худалдан авагч” нь жирийн хэрэглэгчийн дүрээр үйлчилгээ, бүтээгдэхүүн, харилцааны чанарыг туршиж, үнэлгээ өгдөг. Үр дүнд нь: Үйлчилгээний стандарт мөрдөгдөж байгаа эсэх; Ажилтнуудын харилцааны соёл; Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний чанар; Хэрэглэгчийн туршлагын бодит түвшин тодорхой болно. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Яагаад хэрэгтэй вэ? Үйлчилгээний чанарыг бодитоор үнэлнэ – Ажилтнууд бодит нөхцөлд хэрхэн ажиллаж байгааг харуулна. Сул талуудыг илрүүлнэ – Хэрэглэгчийн туршлагад сөргөөр нөлөөлж буй асуудлыг тодорхойлно. Стандартыг шалгана – Дотоод журам, үйлчилгээний стандарт мөрдөгдөж байна уу гэдгийг тогтооно. Сэтгэл ханамжийг нэмэгдүүлнэ – Илэрсэн асуудлыг зассанаар хэрэглэгчийн туршлага сайжирна. Судалгааны гол шалгуур Харилцааны чанар – Ажилтнууд эелдэг, мэргэжлийн түвшинд харилцаж байна уу? Үйлчилгээний хурд – Хүлээлгийн хугацаа хэр байна? Бүтээгдэхүүний мэдээлэл – Ажилтнууд зөв, бүрэн мэдээлэл өгч байна уу? Аюулгүй байдал, итгэлцэл – Хэрэглэгч өөрийгөө аюулгүй, үнэ цэнтэй гэж мэдэрч байна уу? Борлуулалтын ур чадвар – Ажилтнууд нэмэлт бүтээгдэхүүн санал болгож байна уу? Брэндийн танигдсан байдлын судалгаа Брэндийн танигдсан байдлын судалгаа гэдэг нь хэрэглэгчид тухайн брэндийг мэддэг эсэх, ямар түвшинд таньдаг, ямар ойлголттой байдаг гэдгийг тодорхойлох судалгаа юм. Энэ нь маркетингийн стратеги боловсруулах, брэндийн үнэ цэнийг өсгөх, зах зээлд байр сууриа бататгахад нөлөө үзүүлдэг. Брэндийн танигдсан байдал гэж юу вэ? Энгийнээр хэлбэл, брэндийн танигдсан байдал нь хэрэглэгч тухайн брэндийг: Санаж чадах уу? (Unaided awareness) Сануулахад таньж байна уу? (Aided awareness) Өрсөлдөгч брэндүүдтэй харьцуулахад хэр түвшинд мэддэг вэ? гэх хэмжүүрүүдээр тодорхойлогдоно. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Судалгааны гол зорилго Брэндийн мэдлэгийн түвшинг хэмжих. Хэрэглэгчийн танилцсан сувгуудыг тодорхойлох (TV, сошиал, сурталчилгаа). Брэндийн холбоо үүсгэсэн ойлголтуудыг илрүүлэх (чанар, үнэ, нэр хүнд). Өрсөлдөгч брэндүүдтэй харьцуулах. Брэндийн танигдсан байдлын түвшин Unaided Awareness – Хэрэглэгчээс “Энэ салбарт ямар брэндүүдийг мэдэх вэ?” гэж асуухад өөрөө нэрлэх. Aided Awareness – Брэндийн нэрийг хэлж сануулахад таньж байна уу? Top-of-Mind Awareness – Хэрэглэгчийн хамгийн түрүүнд санаанд орж буй брэнд. Brand Recall & Recognition – Брэндийн лого, өнгө, уриа танигдаж байна уу? Байгууллагын нэр хүндийн судалгаа Байгууллагын нэр хүндийн судалгаа гэдэг нь тухайн байгууллага олон нийтийн, хэрэглэгчдийн, бизнесийн түншүүдийн болон ажилтнуудын дунд ямар ойлголт, үнэлгээтэй байгаа гэдгийг тодорхойлох судалгаа юм. Итгэлцэл, эерэг имидж, үнэнч байдал зэрэг хүчин зүйлсийг хэмжиж, нэр хүндэд нөлөөлж буй давуу болон сул талуудыг илрүүлнэ. Байгууллагын нэр хүнд гэж юу вэ? Олон нийтийн ойлголт – Байгууллага ямар үнэт зүйлсийг илэрхийлдэг гэж хүмүүс боддог вэ? Итгэлцэл – Хэрэглэгчид, түншүүд байгууллагад хэр итгэдэг вэ? Эерэг имидж – Байгууллага нийгэмд ямар дүр төрхтэй байна? Үнэнч байдал – Хэрэглэгчид болон ажилтнуудын үнэнч байдлын түвшин. Судалгааны гол зорилго Байгууллагын нэр хүндийн түвшинг хэмжих. Эерэг болон сөрөг ойлголтуудыг илрүүлэх. Итгэлцэлд нөлөөлж буй хүчин зүйлсийг тодорхойлох. Брэндийн имиджийг сайжруулах стратеги боловсруулахад мэдээлэл өгөх. Судалгааны гол үзүүлэлтүүд Олон нийтийн мэдлэгийн түвшин – Байгууллагын нэрийг мэддэг эсэх. Эерэг ойлголт – Байгууллагын талаар эерэг сэтгэгдэлтэй хүмүүсийн хувь. Итгэлцлийн индекс – Хэрэглэгчид, түншүүдийн итгэлцлийн түвшин. Сөрөг ойлголт – Байгууллагын талаар сөрөг мэдээлэл, гомдлын түвшин. Харилцааны нөлөө – Сошиал медиа, хэвлэл мэдээллийн үнэлгээ. Байгууллагын соёл, үйлчилгээний чанар, брэндийн танигдсан байдал, нэр хүндийн судалгаа нь бизнесийн тогтвортой өсөлт, урт хугацааны амжилтын суурь болдог. SICA ХХК нь байгууллагын судалгааны дээрх бүх чиглэлээр олон жилийн туршлагатай, мэргэжлийн багтайгаар ажилладаг бөгөөд таны байгууллагын онцлогт тохирсон судалгааны шийдлийг хамтран боловсруулахад бэлэн байна.
2025.12.07 02:50
0
Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа
Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа гэж юу вэ?  Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа нь хэрэглэгчийн худалдан авалтын шийдвэрийг хэрхэн гаргадаг, ямар хүчин зүйлс нөлөөлдөг, ямар сэтгэлзүйн болон нийгмийн хандлага давамгайлж байгааг судалдаг. Энэ нь маркетингийн стратеги, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, борлуулалтын төлөвлөгөөг оновчтой болгоход зайлшгүй хэрэгтэй суурь мэдээлэл болдог. Агуулга • Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгааны үндсэн ойлголт • “Хэн, хэзээ, юуг, хаанаас, яагаад” асуултууд • Хэрэглэгчийн зан төлөвт нөлөөлдөг хүчин зүйлс • Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, шаардлагын судалгаа • Хэрэглэгчийн туршлагын судалгаа • SICA-ийн судалгааны төрлүүд, давуу тал Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгааны үндсэн ойлголт Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа нь худалдан авалтын замнал (decision journey), шийдвэр гаргах үе шатууд, хэрэглэгчийн сэтгэлзүйн болон зан үйлийн хэв маягийг гүнзгий ойлгоход чиглэдэг. Үндсэн зорилго нь: Хэрэглэгчийн худалдан авалтын замнал (decision journey)-ыг ойлгох. Хэрэглэгчийн сэтгэлзүйн болон зан үйлийн хэв маягийг тодорхойлох. Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний сонголтод нөлөөлдөг хүчин зүйлсийг илрүүлэх. “Хэн, хэзээ, юуг, хаанаас, яагаад” асуултуудын тайлбар Эдгээр нь зан төлөвийн судалгааны үндсэн тулгуур асуултууд юм: Хэн? Хэн худалдан авалт хийж байна вэ? (Нас, хүйс, орлого, амьдралын хэв маяг, сонирхол) Хэн шийдвэр гаргагч вэ? (Гэр бүл, байгууллага, хувь хүн) Хэзээ? Хэзээ худалдан авалт хийдэг вэ? (Сар, улирал, цагийн хуваарь) Хэзээ шийдвэр гаргадаг вэ? (Судалгаа хийх үе, худалдан авах үе) Юуг? Ямар бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ сонгож байна вэ? Ямар онцлог, чанарыг илүүд үздэг вэ? Хаанаас? Хаанаас худалдан авалт хийдэг вэ? (Дэлгүүр, онлайн, апп) Хаана мэдээлэл авдаг вэ? (Соц. сүлжээ, найз нөхөд, сурталчилгаа) Яагаад? Яагаад тухайн бүтээгдэхүүнийг сонгож байна вэ? (Үнэ, чанар, брэндийн нэр хүнд, сэтгэлзүйн хэрэгцээ) Яагаад худалдан авалтаа хойшлуулж эсвэл татгалзаж байна вэ? Хэрэглэгчийн зан төлөвт нөлөөлдөг хүчин зүйлс Хувийн хүчин зүйлс: Нас, хүйс, орлого, боловсрол, амьдралын хэв маяг. Сэтгэл зүйн хүчин зүйлс: Хэрэгцээ, хүсэл, хандлага, сэтгэл хөдлөл. Нийгмийн хүчин зүйлс: Гэр бүл, найз нөхөд, соёл, нийгмийн бүлэг. Маркетингийн хүчин зүйлс: Үнэ, сурталчилгаа, борлуулалтын суваг. Яагаад энэ судалгаа чухал вэ? Зах зээлийн сегментчилэл хийхэд – Хэрэглэгчийн бүлгийг зөв тодорхойлох. Маркетингийн стратеги боловсруулахад – Зөв мессежийг зөв сувгаар хүргэх. Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд – хэрэглэгчийн бодит хэрэгцээнд нийцсэн шийдэл гаргах. Борлуулалтыг нэмэгдүүлэхэд – Худалдан авалтын шийдвэрт нөлөөлөх хүчин зүйлсийг ашиглах. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, шаардлагыг тодорхойлох судалгаа Энэ судалгаа нь дараах асуултуудад хариулт өгдөг. Ямар асуудлыг шийдэхийг хүсэж байна вэ? Ямар бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ тэдний хэрэгцээг хангаж чадах вэ? Яагаад тухайн сонголтыг хийдэг вэ? Энэ нь зөвхөн хэрэглэгчийн хүсэл сонирхлыг мэдэх биш, зах зээлийн эрэлт, хэрэглээний бүтэц, орлох бүтээгдэхүүний нөлөөллийг тодорхойлох стратегийн судалгаа юм. Эрэлтийн хувь хэмжээ (Market Demand Share) Энэ нь тухайн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний зах зээлд эзлэх эрэлтийн хэмжээг тодорхойлно. Жишээ: Хэрэв орон сууцны зах зээлд 10,000 өрх худалдан авах сонирхолтой байвал, таны төсөлд хэдэн хувь нь сонирхож байна вэ? Ач холбогдол: Борлуулалтын төлөвлөгөө, үнэ тогтоолт, маркетингийн стратеги боловсруулахад чухал. Давхар хэрэглээ (Cross-Usage) Хэрэглэгч нэгэн зэрэг хэд хэдэн төрлийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ хэрэглэж байгаа эсэхийг судална. Жишээ: Орон сууц худалдан авч буй хэрэглэгчид дагалдах үйлчилгээ (тавилга, интерьер, даатгал) сонирхож байна уу? Ач холбогдол: Бүтээгдэхүүн багцлах, нэмэлт үйлчилгээ санал болгох боломжийг илрүүлнэ. Орлох хэрэглээ (Substitute Usage) Хэрэглэгч таны бүтээгдэхүүнийг бусад бүтээгдэхүүнээр орлуулах магадлал. Жишээ: Хэрэглэгч орон сууц худалдан авахын оронд түрээсийн байр сонгох уу? Эсвэл өөр төсөлд шилжих үү? Ач холбогдол: Өрсөлдөгчийн давуу талыг ойлгож, өөрийн бүтээгдэхүүний үнэ цэнийг нэмэгдүүлэх стратеги гаргана. Судалгааны гол асуултууд Хэн хэрэгцээтэй байна вэ? (Нас, орлого, амьдралын хэв маяг) Хэзээ худалдан авалт хийх хандлагатай вэ? Юуг илүүд үзэж байна вэ? (Үнэ, чанар, байршил) Хаанаас мэдээлэл авч байна вэ? (Онлайн, офлайн) Яагаад тухайн сонголтыг хийж байна вэ? (Сэтгэлзүйн болон эдийн засгийн шалтгаан) Яагаад энэ судалгаа чухал вэ? Зах зээлийн эрэлт, хэрэглээний бүтэц тодорхой болно. Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, үнэ тогтоолт, маркетингийн стратеги оновчтой болно. Өрсөлдөгчийн нөлөөллийг багасгах, хэрэглэгчийн үнэнч байдлыг нэмэгдүүлэх боломж гарна. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Хэрэглэгчийн туршлагын судалгаа Энэ судалгаа нь хэрэглэгчийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ авах үеийн мэдрэмж, харилцааны чанар, хэрэглэхэд хялбар байдал, хүлээлт ба бодит туршлагын зөрүү зэрэг бүх хүчин зүйлсийг судалж, хэрэглэгчийн нийт туршлагын түвшинг тодорхойлдог. Яагаад чухал вэ? Сэтгэл ханамжийг нэмэгдүүлнэ – Сайн туршлага нь үнэнч хэрэглэгчийг бий болгоно. Сөрөг туршлагыг илрүүлнэ – Хаана асуудал гарч байгааг тодорхойлно. Брэндийн нэр хүндийг хамгаална – Сайн туршлага нь эерэг санал, дахин худалдан авалтыг нэмэгдүүлнэ. Борлуулалт өсгөнө – Хэрэглэгчийн туршлага сайжрах тусам санал болгох магадлал нэмэгддэг. Хэрэглэгчийн туршлагад нөлөөлдөг хүчин зүйлс Харилцааны чанар – Ажилтнуудын эелдэг байдал, хурд. Бүтээгдэхүүний чанар – Хүлээлтэд нийцсэн эсэх. Хэрэглэхэд хялбар байдал – Онлайн болон офлайн үйл явц. Сэтгэл хөдлөл – Хэрэглэгч өөрийгөө үнэ цэнтэй гэж мэдэрч байна уу? Аюулгүй байдал, итгэлцэл – Мэдээллийн хамгаалалт, найдвартай байдал. Судалгаа хэрхэн хийгддэг вэ? Touchpoint тодорхойлох – Хэрэглэгчийн харилцах бүх цэг (вэбсайт, дэлгүүр, үйлчилгээний төв). Асуулга, ярилцлага хийх – Туршлагын талаар санал авах. Хэмжүүрүүдийг тооцоолох – CES, CSAT, NPS. Сэтгэлзүйн шинжилгээ хийх – Хэрэглэгчийн мэдрэмж, хандлага. Сайжруулах төлөвлөгөө гаргах – Сөрөг туршлагыг багасгах арга хэмжээ. Хэрэглэгчийн судалгаа бол зөвхөн мэдээлэл цуглуулах ажил биш, харин бизнесийн амжилтын үндэс суурь юм. Манай байгууллага энэ чиглэлд олон жилийн туршлагатай, салбартаа мэргэжлийн баг бүрдүүлсэн бөгөөд дараах төрлийн судалгааг хамгийн өндөр чанартайгаар хийдэг: Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, шаардлагын судалгаа – Эрэлт, давхар хэрэглээ, орлох хэрэглээг нарийвчлан тодорхойлно. Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа – Хэн, хэзээ, юуг, хаанаас, яагаад гэсэн гол асуултуудад хариулт өгнө. Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаа – CSAT, NPS, Loyalty Matrix, Satisfaction Drivers зэрэг олон улсын стандартад нийцсэн аргачлалаар. Хэрэглэгчийн туршлагын судалгаа – Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ авах үеийн мэдрэмж, харилцааны чанарыг гүнзгий шинжилнэ. Бид зөвхөн тоон мэдээлэлд тулгуурлахаас гадна чанарын судалгаа, сэтгэлзүйн шинжилгээ, зах зээлийн гүнзгий анализ хийж, таны бизнесийн шийдвэрийг бодит өгөгдөлд үндэслэн гаргахад тусалдаг. Олон жилийн туршлага Мэргэжлийн судлаачдын баг Олон улсын аргачлал, стандартыг ашигладаг Таны бизнесийн онцлогт тохирсон шийдэл гаргадаг Төстэй мэдээлэл: Прокурорын байгууллагын хэрэглэгчийн судалгаа Хэрэглэгчийн судалгаа
2025.12.06 23:34
0
Хэрэглэгчийн судалгаа
Хэрэглэгчийн судалгаа гэж юу вэ? Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж, үнэнч байдлын судалгааны иж бүрэн гарын авлага Хэрэглэгчийн судалгаа (“Consumer research” / “User research”) гэдэг нь бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, брэндтэй холбоотойгоор хэрэглэгчдийн хэрэгцээ, зан төлөв, хүсэлт, асуудал, шийдвэр гаргалтын үйл явцыг судлах системтэй үйл ажиллагаа юм. Агуулга Судалгааны зорилго нь юу вэ? Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаа Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийг хэмжих гол аргачлалууд Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаа хэрхэн хийгддэг вэ? Төстэй мэдээлэл Хэрэглэгчдийнхээ хүсэл сонирхол, сэтгэл ханамж, зан төлөвийг судалснаар тэдний хэрэгцээг илүү мэдрэх, одоо байгаа хэрэглэгчдийг хадгалах, шинээр нэмж хэрэглэгч татах суурь мэдээллийг цуглуулж, оновчтой шийдвэр гаргах боломжийг олгоно. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Судалгааны зорилго нь юу вэ? Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, хүсэлтийг тодорхойлох Зорилтот сегментээ зөв сонгох Бүтээгдэхүүн / үйлчилгээ сайжруулах Маркетинг, борлуулалтын стратеги боловсруулах Үнийн болон байршуулалтын шийдвэр гаргах Шинэ бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд гарах эрсдэлийг бууруулах Дараах хэрэглэгчийн судалгааны төрлүүд бий. Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаа Яагаад энэ судалгаа чухал вэ? Хэрэглэгчийн үнэлгээг мэдэх – Тэд таны бүтээгдэхүүнд сэтгэл хангалуун байна уу? Сул талуудыг илрүүлэх – Хаана сайжруулах шаардлагатай вэ? Үнэнч хэрэглэгчдийг нэмэгдүүлэх – Сэтгэл ханамж өндөр байх тусам дахин худалдан авалт нэмэгддэг. Борлуулалт, ашиг орлогыг өсгөх – Сэтгэл ханамжтай хэрэглэгчид таныг бусдад санал болгодог. Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийг хэмжих гол аргачлалууд 1. CSAT (Customer Satisfaction Score) CSAT нь хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийг шууд хэмждэг хамгийн түгээмэл үзүүлэлт. Асуулт: “Манай бүтээгдэхүүн/үйлчилгээнд та хэр сэтгэл хангалуун байна вэ?” Хариулт: 1–5 эсвэл 1–10 оноогоор үнэлнэ. Давуу тал: Хялбар, ойлгомжтой. Сул тал: Зөвхөн тухайн мөчийн сэтгэл ханамжийг илэрхийлдэг. 2. NPS (Net Promoter Score) NPS нь хэрэглэгч таныг бусдад санал болгох магадлалыг хэмждэг. Асуулт: “Та манай компанийг найз нөхдөдөө санал болгох магадлал хэд вэ?” (0–10 оноо) Ангилал: Promoters (9–10): Үнэнч, санал болгох магадлал өндөр. Passives (7–8): Саармаг. Detractors (0–6): Сөрөг саналтай. Давуу тал: Үнэнч хэрэглэгчийн түвшинг тодорхойлно. Сул тал: Яагаад санал болгохгүй байгааг тайлбарлахгүй. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → 3. Loyalty Matrix Loyalty Matrix нь хэрэглэгчийн үнэнч байдал болон сэтгэл ханамжийг хослуулан ангилдаг. Үнэнч, сэтгэл ханамжтай – Хамгийн үнэ цэнтэй хэрэглэгчид. Үнэнч, сэтгэл ханамжгүй – Бүтээгдэхүүнд асуудал байгаа ч үнэнч хэвээр. Үнэнч бус, сэтгэл ханамжтай – Түр зуурын хэрэглэгчид. Үнэнч бус, сэтгэл ханамжгүй – Эрсдэлтэй бүлэг. 4. Satisfaction Drivers Эдгээр нь хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжид нөлөөлдөг гол хүчин зүйлс юм: Бүтээгдэхүүний чанар Үйлчилгээний хурд Үнэ ба үнэ цэнэ Харилцааны чанар Хэрэглэхэд хялбар байдал Судалгааны үр дүнд эдгээр хүчин зүйлсийн аль нь хамгийн их нөлөөтэйг тодорхойлж, сайжруулах арга хэмжээ авна. Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаа хэрхэн хийгддэг вэ? Зорилгоо тодорхойлох – Юуг хэмжих вэ? (Жишээ: үйлчилгээний хурд, бүтээгдэхүүний чанар) Асуулгын бүтэц гаргах – Богино, ойлгомжтой асуултууд. Судалгаа явуулах – Онлайн, имэйл, утас, эсвэл биечлэн. Өгөгдөл шинжлэх – Үр дүнг тооцоолж, дүгнэлт гаргах. Сайжруулах арга хэмжээ авах – Илэрсэн асуудлыг шийдвэрлэх. Жишээ асуултууд Манай бүтээгдэхүүн таны хүлээлтийг хангаж чадсан уу? Манай үйлчилгээний хурд танд таалагдсан уу? Та манай компанийг найз нөхдөдөө санал болгох уу? Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийн судалгаа нь бизнесийн амжилтын гол хэмжүүр. Энэ судалгаа тогтмол хийгдсэнээр та хэрэглэгчийн туршлагыг сайжруулж, үнэнч хэрэглэгчдийг бий болгож чадна. Төстэй мэдээлэл: Прокурорын байгууллагын хэрэглэгчийн судалгаа Хэрэглэгчийн зан төлөвийн судалгаа
2025.12.06 21:25
0
Зах зээлийн судалгаа
Зах зээлийн судалгаа гэж юу вэ? Бизнесийн шийдвэрийг өгөгдөлд суурилуулсан байх гол түлхүүр Зах зээлийн судалгаа бол бизнесийн шийдвэрийг зөв, үндэслэлтэй гаргахад шаардлагатай мэдээллийг цуглуулж, шинжилдэг системтэй үйл явц юм. Энэхүү судалгаа нь зах зээлийн хэмжээ, бүтэц, хэрэглэгчийн хэрэгцээ, өрсөлдөөний байдал, болзошгүй боломж ба эрсдэлийг тодорхойлох зорилготой. Энгийнээр тайлбарлавал, зах зээлийн судалгаа нь дараах гол асуултуудад хариулдаг: Хэн таны бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг худалдан авах боломжтой вэ? Хаана илүү эрэлт байна вэ? Худалдан авалтад ямар хүчин зүйлс нөлөөлдөг вэ? Өрсөлдөгчид ямар стратеги ашиглаж байна вэ? Ингэснээр бизнес зах зээлийн нөхцөл байдлаа ойлгож, ирээдүйн төлөвлөгөөгөө илүү оновчтой гаргах, эрсдэлийг бууруулах, өсөлтийн боломжийг эрт илрүүлэх боломжтой болдог. Агуулга Зах зээлийн судалгаа гэж юу вэ? Зах зээлийн судалгааны гол зорилго Судалгааны үндсэн аргууд Зах зээлийн судалгаанд багтдаг үндсэн үзүүлэлтүүд Импортын зах зээлийн судалгаа Салбарын зах зээлийн судалгаа Дүгнэлт Зах зээлийн судалгааны гол зорилго Зах зээлийн судалгааны үндсэн зорилтууд дараах чиглэлүүдийг хамардаг. Үүнд: Зах зээлийн хэмжээг тодорхойлох – Хэдэн хэрэглэгч, хэдий хэмжээний эрэлт байгаа вэ? Хэрэглэгчийн хэрэгцээ болон худалдан авах зан төлөвийг ойлгох. Өрсөлдөгчдийн давуу ба сул тал, зах зээлд эзэлж буй байр суурийг үнэлэх. Зах зээлийн боломж болон эрсдэлийг илрүүлэх. Шинэ бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ нэвтрүүлэхэд оновчтой шийдвэр гаргахад туслах. Энэ бүхний үр дүнд танай бизнес аль сегментэд илүү төвлөрөх, ямар үнэ, ямар сувгаар, ямар мессежээр хэрэглэгчидтэй харилцах стратегиа тодорхойлох боломжтой болдог. Судалгааны үндсэн аргууд Зах зээлийн судалгааг мэдээллийн эх үүсвэр, зорилго, аргачлалаар нь ангилж үздэг. Үндсэн төрлүүд: Анхдагч судалгааХэрэглэгчээс шууд мэдээлэл авах (асуулга, ярилцлага, фокус групп гэх мэт). Танай бизнесийн онцлогт тохирсон, шууд хэрэглэгчээс гарсан шинэ мэдээлэл байдаг тул шийдвэр гаргалтад хамгийн үнэ цэнтэй. Хоёрдогч судалгааБусад байгууллага, төр, олон улсын эх сурвалжийн мэдээлэлд дүн шинжилгээ хийх. Жишээ нь статистикийн тайлан, салбарын судалгаа, олон улсын байгууллагын нийтэлсэн тайлангууд. Тоон судалгааЗах зээлийн хэмжээ, хувь хэмжээ, статистик тоон мэдээлэлд суурилдаг. Хэмжиж болох, харьцуулж болох, хугацааны өөрчлөлтийг харах боломжтой. Чанарын судалгааХэрэглэгчийн сэтгэлзүй, худалдан авалтын шалтгааныг тодорхойлдог. “Яагаад ийм сонголт хийдэг вэ?”, “Яагаад өрсөлдөгчийг сонгосон бэ?” зэрэг асуултад гүнзгий хариу өгдөг. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Зах зээлийн судалгаанд багтдаг үндсэн үзүүлэлтүүд Зах зээлийн хэмжээХэдэн хэрэглэгч, хэдий хэмжээний эрэлт байна вэ? Зах зээлийн өнөөгийн багтаамжийг тодорхойлно. Зах зээлийн өсөлтЖилээс жилд зах зээл хэрхэн өөрчлөгдөж байна вэ? Өсөлттэй, тогтвортой, бууралттай эсэхийг тодорхойлно. Зах зээлийн сегментчилэлХэрэглэгчдийг нас, орлого, байршил, сонирхол, амьдралын хэв маягаар ангилж шинжлэх. Ингэснээр хамгийн үнэ цэнтэй сегментүүд тодорхой болно. Өрсөлдөөний шинжилгээӨрсөлдөгчдийн тоо, стратеги, давуу ба сул тал, брэндийн байр суурь зэрэг хүчин зүйлсийг үнэлнэ. Эрэлт ба нийлүүлэлтийн үнэлгээЭрэлт хангалттай юу, эсвэл нийлүүлэлт илүүдэж байна уу? Үнэ болон борлуулалтын стратегид шууд нөлөөлнө. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Импортын зах зээлийн судалгаа Импортын бүтээгдэхүүнтэй холбоотой дараах мэдээллийг гүнзгий судалдаг. Энэ нь гаднаас орж ирж буй бүтээгдэхүүний нөлөөллийг үнэлж, дотоодын үйлдвэрлэл, шинэ бүтээгдэхүүн нэвтрүүлэх стратеги боловсруулахад чухал. Импортын хэмжээ болон үнэЯмар бүтээгдэхүүн, хэдий хэмжээтэйгээр, ямар үнийн түвшинд орж ирж байна вэ? Гарал үүсэлАль улс орнуудаас илүү их нийлүүлэлттэй байна вэ? Тэдний давуу тал, чанарын ялгаа юу вэ? Эрэлт ба хэрэглээХэрэглэгчид ямар бүтээгдэхүүн, чанар, үнийн ангиллыг илүүд үзэж байна вэ? Орлуулах боломжит бүтээгдэхүүнДотоодын бүтээгдэхүүн импортын бүтээгдэхүүнийг орлох боломжтой юу? Хэрхэн өрсөлдөх вэ? Импортын зах зээлийн судалгаа нь шинэ бүтээгдэхүүн нэвтрүүлэх, үнэ тогтоох, чанар сайжруулах, брэндийн байршуулалтыг зөв хийхэд нэн чухал ач холбогдолтой. SICA ХХК SICA ХХК СУДАЛГААҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална. Холбоо барих → Салбарын зах зээлийн судалгаа Тодорхой салбарын ерөнхий байдлыг судалсан судалгаа бөгөөд тухайн салбарын дотоод бүтэц, өсөлт, боломж, эрсдэл, тоглогчдын байр суурийг нарийвчлан тодорхойлдог. Салбарын эрэлт ба нийлүүлэлтЯмар бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний хэрэгцээ их байна вэ? Аль сегмент илүү өндөр эрэлттэй вэ? ҮйлдвэрлэлТухайн салбарын үйлдвэрлэлийн хүчин чадал, технологийн түвшин, дотоодын үйлдвэрлэгчдийн тоо. Тээвэрлэлт ба түгээлтБүтээгдэхүүн хэрэглэгчид ямар сувгаар хүрдэг вэ? Логистикийн өртөг, үр ашиг. БорлуулалтОнлайн болон офлайн борлуулалтын сувгуудын үр нөлөө, хэрэглэгчийн худалдан авах зуршил. Хууль эрх зүйн орчинТатвар, импортын бодлого, стандарт, зохицуулалтын нөлөө. Энэ төрлийн судалгаа нь салбарын хөгжлийн чиг хандлага, бизнесийн өсөлтийн боломж, салбарын эрсдэлийг тодорхойлж, урт хугацааны стратеги боловсруулахад ихээхэн тус дэм болдог. Дүгнэлт Зах зээлийн судалгаа нь бизнесийн зөв шийдвэр гаргах үндэс болдог. Мэдээлэлтэй, бодит дүгнэлттэй бизнес үргэлж амжилтад ойрхон байдаг. Харин судалгаагүйгээр шийдвэр гаргах нь эрсдэл ихтэй бөгөөд зардал, цаг хугацааны алдагдалд хүргэх магадлалтай. Танай байгууллага шинэ бүтээгдэхүүн нэвтрүүлэх, шинэ салбарт орох, үнэ өөрчлөх, брэндийн байршуулалтаа шинэчлэхээс өмнө заавал зах зээлийн судалгаа-нд тулгуурлан шийдвэр гаргах нь хамгийн оновчтой алхам юм. ТӨСТЭЙ МЭДЭЭЛЛҮҮД ХАБЭА-н гутлын зах зээлийн судалгаа Уул уурхайн машин, тоног төхөөрөмжийн импортын зах зээлийн судалгаа - 2022 он Англи хэлний сургалтын төвүүдийн зах зээлийн судалгаа Авто машины зах зээлийн судалгаа Будаг, эмульсийн зах зээлийн судалгаа Будагны зах зээлийн судалгаа Монгол Улсын үнэртэй ус, гоо сайхны бүтээгдэхүүний зах зээлийн судалгаа
2025.12.04 18:07
0
МОНГОЛ УЛСЫН НИЙГМИЙН ҮЕИЙН СУДАЛГАА 2025
Монгол Улсын нийгмийн үеийн судалгаа 2025 Бид 2020 оноос "Судалгаатай Үндэстэн" стратегийг хэрэгжүүлж эхэлсэн билээ. Стратегийн хүрээнд бид 2020 онд “Монголын үе хоорондын судалгаа”-г анх удаа хийж, нийгмийн 4 өөр үеийн үнэт зүйл, амьдралын хэв маяг, хандлага, хүлээлтийг ил болгож байлаа. Энэ нь тухайн цаг үеийн монголчуудын үзэл бодол, зан төлөвийг олон өнцгөөс харуулсан цогц судалгаа болсон юм. Таван жилийн дараа буюу 2025 онд бид уг судалгаагаа дахин хийж, Монголын нийгмийн өөрчлөлт, үе хоорондын ялгаа ба нийтлэг чанаруудын шинэ дүр төрхийг харуулахыг зорьсон. Энэхүү судалгаа нь зөвхөн тоон үзүүлэлт бус, нийгмийн сэтгэл зүй, үнэт зүйлсийн урт хугацааны өөрчлөлтийг ойлгоход чухал суурь баримт болно. Яагаад энэ судалгаа чухал вэ? Монголын бизнес, төрийн байгууллага, боловсрол, судалгааны байгууллагууд стратегиа боловсруулахдаа бодит өгөгдөлд тулгуурлах боломжтой болно. Үе хоорондын ялгаа, нийтлэг шинжийг тодорхойлсноор нийгмийн ойлголцол, хамтын ажиллагааг бэхжүүлэх боломжийг олгоно. Судалгаанд оролцсон иргэдийн санал бодол нь бодлого тодорхойлогч, бизнес эрхлэгч, судлаачдын шийдвэр гаргалтад шууд нөлөөлөхүйц мэдээлэл болж чадна. Энэхүү судалгааны тайланг бид олон нийтэд нээлттэй хүргэж байгаа бөгөөд хүн бүр өөрийн үеийн онцлог, бусад үеийн үзэл бодлын ялгааг харьцуулан ойлгож, ирээдүйн хөгжлийн чиг хандлагыг илүү тодорхой харахад тусална гэдэгт итгэлтэй байна. SICA-ийн зүгээс бид нийгмийн өөрчлөлтийг тогтмол хэмжиж, шинжилж, өгөгдөлд суурилсан шийдвэр гаргалтыг түгээн дэлгэрүүлэх зорилгоо цаашид ч баримталсаар байх болно.Хэрэв та уг судалгааг бүрэн эхээр нь уншихыг хүсвэл: https://www.datamon.mn/content/detail/109/
2025.08.26 15:59
0
ИТГЭЛЦЛИЙГ ДАХИН СЭРГЭЭХ НЬ | MEF YOUTH 2025
MEF YOUTH 2025 Залуучуудад улс орны эдийн засаг, нийгмийн хөгжлийн талаар гүн гүнзгий ойлголт өгч, төр, хувийн хэвшил, иргэний нийгэм, олон улсын байгууллагуудын төлөөллийг нэгтгэдэг MEF Youth арга хэмжээ “Rebuilding trust” буюу “Итгэлцлийг дахин сэргээх нь” уриатайгаар гурав дахь жилдээ амжилттай зохион байгуулагдаж өндөрлөлөө. Тус арга хэмжээнд бид бүхэн 2025 онд давтан хийсэн "Монгол Улсын нийгмийн үеийн судалгаа"-г олон нийтэд анх удаа танилцуулав. Бид уг судалгаагаараа нь 2020 оны Монголын нийгмийн үеүдийн үзэл бодол, итгэл үнэмшил, хэрэглээний ялгаатай байдал нь 2025 онд хэрхэн өөрчлөгдсөнийг харуулахыг зорилоо.
2025.07.24 17:53
0
МОНГОЛ ДАХЬ ДЭЛХИЙН БАНКНЫ АЖ АХУЙН НЭГЖИЙН СУДАЛГАА
Монгол дахь Дэлхийн банкны аж ахуйн нэгжийн судалгаа Уг судалгаагаар хувийн хэвшлийн байгууллагуудын бизнесийн орчны талаарх санаа бодол болоод холбогдох баримтуудыг цуглуулах юм. Тус цуглуулсан дата мэдээлэл нь улсын хэмжээнд төдийгүй олон улсын зах зээлд тулгарч буй сорилт, боломжуудын талаарх хувийн хэвшлийн байгууллагуудын үзэл бодлыг илэрхийлнэ. Энэ нь танай байгууллагыг дэлхийн мянга мянган байгууллагуудын хамт дуу хоолойгоо хүргэх боломжийг олгож байгаа юм. Бид тус судалгааг Гүрж улсын ACT Global компанитай хамтран гүйцэтгэж байна. Дэлгэрэнгүй мэдээллийг : https://www.enterprisesurveys.org/.../world-bank...
2025.05.05 16:30
0