Бүтээгдэхүүний судалгаа гэж юу вэ? Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, концепт тестийн иж бүрэн тайлбар
Бүтээгдэхүүний судалгаа гэдэг нь тухайн бүтээгдэхүүн зах зээлд хэрхэн байр суурь эзэлж байгаа, хэрэглэгчид хэрхэн хүлээж авч байгаа, ямар давуу болон сул талтай, цаашид хөгжүүлэх боломжтой эсэхийг тодорхойлох системтэй судалгаа юм. Энэ нь шинэ бүтээгдэхүүн хөгжүүлэх, одоо байгаа бүтээгдэхүүнийг сайжруулах, маркетингийн стратеги боловсруулах зэрэгт хамгийн чухал мэдээлэл өгдөг.
Зах зээлд шинээр бүтээгдэхүүн гаргах, одоо байгаа бүтээгдэхүүнээ сайжруулах, зорилтот хэрэглэгчдийн хэрэгцээ шаардлагыг тодорхойлохыг хүсэж буй байгууллагууд бүтээгдэхүүний судалгаа, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа, концепт тестийн судалгаа-г мэргэжлийн байгууллагаар хийлгэх замаар эрсдэлээ бууруулж, амжилтын магадлалаа өсгөх боломжтой.
Энгийнээр хэлбэл, бүтээгдэхүүний судалгаа нь дараах асуултуудад хариулт өгдөг:
- Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, хүлээлтэд нийцэж байна уу?
- Бүтээгдэхүүний чанар, үнэ, загвар, ашиглахад хялбар байдал ямар түвшинд байна вэ?
- Өрсөлдөгч бүтээгдэхүүнтэй харьцуулахад давуу болон сул тал юу вэ?
Бүтээгдэхүүний судалгаа – зах зээлийн байршуулалт, хэрэглэгчийн ойлголтыг шинжлэх
|
SICA ХХК
SICA ХХК СУДАЛГАА ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ
Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөв, бүтээгдэхүүний судалгааг мэргэжлийн түвшинд хийж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална.
Холбоо барих → |
|
Бүтээгдэхүүний судалгааны гол зорилго
Бүтээгдэхүүний судалгаа нь зөвхөн бүтээгдэхүүн “таалагдаж байна уу, үгүй юу” гэдгийг асуух бус, зах зээл дээрх бодит байр суурь, хэрэглэгчийн сэтгэлзүйн үнэлэмж, өрсөлдөөний орчныг цогцоор нь харах боломж олгодог.
- Шинэ бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд зах зээлийн эрэлт, хэрэглэгчийн хандлагыг тодорхойлох.
- Одоо байгаа бүтээгдэхүүнийг сайжруулахад хэрэглэгчийн санал, гомдол, санал хүсэлтийг шинжлэх.
- Маркетингийн стратеги боловсруулахад бүтээгдэхүүний үнэ цэнэ, давуу талыг тодорхойлох.
- Брендийн байршуулалт, мессеж, сав баглаа боодлын үр нөлөөг үнэлэх.
- Борлуулалтын бууралтын шалтгаан, хэрэглэгчийн шилжилтийг (churn) илрүүлэх.
Бүтээгдэхүүний судалгааны гол үзүүлэлтүүд
Бүтээгдэхүүний судалгаанд дараах гол үзүүлэлтүүдийг хэмжиж, шинжилдэг. Эдгээр нь хэрэглэгчийн хүлээлт, бодит туршлага, өрсөлдөх чадварыг харьцуулан дүгнэх боломж олгоно.
- Бүтээгдэхүүний чанар
Хэрэглэгчийн хүлээлтэд нийцэж байна уу? Найдвартай, тогтвортой ашиглагдаж байна уу?
- Үнэ ба үнэ цэнэ
Үнэ нь хэрэглэгчийн ойлгож буй үнэ цэнтэй тохирч байна уу? “Үнэ өндөр ч үнэ цэнтэй” эсвэл “Үнэ хямд ч чанар муу” гэх мэт ойлголтыг тодорхойлно.
- Дизайн, загвар
Хэрэглэгчийн сонирхолд нийцэж байна уу? Сав баглаа боодол, өнгө, хэлбэр нь брэндийн мессежтэй нийцэж байна уу?
- Хэрэглэхэд хялбар байдал
Бүтээгдэхүүн ашиглахад хүндрэлтэй юу? Заавар, ашиглалтын хялбар байдал, хэрэглэгчийн туршлага ямар байна вэ?
- Өрсөлдөх чадвар
Өрсөлдөгч бүтээгдэхүүнтэй харьцуулахад давуу тал юу вэ? Хэрэглэгч яагаад таны бүтээгдэхүүнийг сонгох ёстой вэ?
Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа – шинэ бүтээгдэхүүн, инновацийн шийдлийг турших
Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа гэж юу вэ?
Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа гэдэг нь шинэ бүтээгдэхүүн бий болгох, эсвэл одоо байгаа бүтээгдэхүүнийг сайжруулахын өмнө зах зээлийн эрэлт, хэрэглэгчийн хэрэгцээ, өрсөлдөөний нөхцөл, технологийн боломж зэрэг хүчин зүйлсийг системтэйгээр судлах үйл явц юм.
Энэ судалгаа нь бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн стратеги, дизайн, үнэ тогтоолт, маркетингийн төлөвлөгөөг зөв гаргахад чухал мэдээлэл өгдөг бөгөөд хөгжүүлэлтийн үе шат бүрд эрсдэлээ бууруулах боломж олгодог.
Энгийнээр хэлбэл, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа нь дараах асуултуудад хариулт өгдөг:
- Хэрэглэгч юу хүсэж байна?
- Ямар асуудлыг шийдэх шаардлагатай вэ?
- Зах зээлд ямар боломж, эрсдэл байна?
- Өрсөлдөгчид ямар бүтээгдэхүүн санал болгож байна?
Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгааны гол зорилго
- Шинэ бүтээгдэхүүний санааг баталгаажуулах – Зах зээлд эрэлт байгаа эсэхийг тодорхойлох.
- Хэрэглэгчийн хэрэгцээ, хүлээлтийг ойлгох – Бүтээгдэхүүний онцлог, дизайн, үнэ, үйлчилгээ.
- Өрсөлдөөний анализ хийх – Давуу болон сул талуудыг тодорхойлох, ялгарах боломжийг илрүүлэх.
- Технологийн боломжийг үнэлэх – Хэрэгжүүлэхэд ямар нөөц, технологи шаардлагатайг тооцох.
- Эрсдэлийг бууруулах – Зах зээлийн эрэлтгүй бүтээгдэхүүнд их хэмжээний хөрөнгө оруулахаас сэргийлэх.
Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгааны гол үзүүлэлтүүд
- Зах зээлийн эрэлт
Хэдэн хэрэглэгч шинэ бүтээгдэхүүнд сонирхолтой вэ? Аль сегмент хамгийн өндөр эрэлттэй вэ?
- Хэрэглэгчийн хүлээлт
Ямар онцлог, чанар, үйлчилгээ, дизайн, үнийн түвшинг илүүд үзэж байна вэ?
- Өрсөлдөөний түвшин
Ямар брэндүүд ижил төрлийн бүтээгдэхүүн санал болгож байна вэ? Тэдний давуу болон сул тал юу вэ?
- Үнэ ба үнэ цэнэ
Хэрэглэгч ямар үнийн түвшинд худалдан авахад бэлэн байна вэ? Үнэ–чанарын харьцааг хэрхэн мэдэрч байна вэ?
- Технологийн боломж
Бүтээгдэхүүн хөгжүүлэхэд ямар технологи ашиглах вэ? Хөрөнгө оруулалтын хэмжээ, хугацаа, эргэх өгөөж.
Концепт тестийн судалгаа – шинэ бүтээгдэхүүний санааг хэрэглэгчээр баталгаажуулах
Концепт тестийн судалгаа (Concept Testing) гэж юу вэ?
Концепт тестийн судалгаа (Concept Testing) гэдэг нь шинэ бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, эсвэл маркетингийн санааг зах зээлд гаргахаас өмнө хэрэглэгчдэд танилцуулж, тэдний хүлээлт, сонирхол, худалдан авах магадлалыг үнэлэх судалгаа юм. Энэ нь бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлт, брэндийн стратеги, сурталчилгааны кампанит ажилд маш чухал алхам болдог.
Энгийнээр хэлбэл, концепт тест нь дараах асуултуудад хариулт өгнө:
- Шинэ санаа хэрэглэгчдэд хэр сонирхолтой вэ?
- Хэрэглэгч худалдан авах магадлалтай юу?
- Ямар онцлог нь хамгийн их таалагдаж байна?
- Ямар зүйл нь эргэлзээ, болгоомжлол төрүүлж байна?
Концепт тестийн судалгааны гол зорилго
- Санааны амжилтын магадлалыг үнэлэх – Зах зээлд бодит эрэлт бий юу?
- Хэрэглэгчийн хүлээлт, хэрэгцээг тодорхойлох – Юу нь таалагдаж, юу нь таалагдахгүй байна вэ?
- Бүтээгдэхүүний онцлог, үнэ, дизайн дээр санал авах.
- Эрсдэлээс урьдчилан сэргийлэх – Эрэлтгүй санаанд хөрөнгө оруулахгүй байх.
- Сурталчилгааны мессеж, брэндийн байршуулалтын чиглэлээ шалгаж, сайжруулах.
Концепт тестийн судалгааны гол үзүүлэлтүүд
- Сонирхлын түвшин
Хэрэглэгч санааг хэр сонирхож байна вэ? Анхны сэтгэгдэл ямар байна вэ?
- Худалдан авах магадлал
Хэрэглэгч худалдан авахад бэлэн байна уу? Ямар нөхцөлд (үнэ, хөнгөлөлт, чанар) илүү бэлэн байх вэ?
- Онцлогийн үнэлгээ
Ямар шинж чанар хамгийн их таалагдаж байна (чанар, дизайн, ашиг тус, брэнд гэх мэт)?
- Үнэний мэдрэмж
Хэрэглэгч ямар үнийн түвшинд худалдан авахад бэлэн байна вэ? Үнэ нэмэгдэхэд эрэлт хэрхэн өөрчлөгдөх вэ?
- Хүлээлт ба эргэлзээ
Хэрэглэгчийн эргэлзээ, болгоомжлол юу вэ? Яагаад худалдан авахгүй байж болзошгүй вэ?
|
SICA ХХК
Бүтээгдэхүүний судалгааг мэргэжлийн түвшинд хийлгэхийг хүсэж байна уу?
SICA ХХК нь бүтээгдэхүүний судалгаа, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа, концепт тестийн судалгааг олон улсын аргачлалд нийцүүлэн хийж, таны бүтээгдэхүүний амжилтын магадлалыг бодит өгөгдлөөр баталгаажуулна.
Зөвлөгөө авах → |
|
Дүгнэлт
Бүтээгдэхүүний судалгаа, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэлтийн судалгаа, концепт тестийн судалгаа нь бизнесийн амжилтын үндэс суурь юм. Шинэ бүтээгдэхүүн гаргах, одоо байгаа бүтээгдэхүүнийг сайжруулах алинд нь ч байсан “санаанд бус, судалгаанд” тулгуурласан шийдвэр хамгийн оновчтой үр дүн авчирдаг.
Судалгаагүйгээр зах зээл рүү шууд орох нь өндөр эрсдэл, зардлын алдагдал дагуулдаг бол мэргэжлийн бүтээгдэхүүний судалгаанд суурилсан шийдвэр нь таны бүтээгдэхүүнийг зөв хэрэглэгчид, зөв үнэ, зөв мессежээр хүргэх боломжийг бүрдүүлдэг.