Байгууллагын судалгаа гэж юу вэ? Соёл, үйлчилгээ, брэндийн нэр хүндийн иж бүрэн судалгаа
Байгууллагын судалгаа нь байгууллагынхаа дотоод болон гадаад орчны нөхцөл байдлыг мэдрэх, байр сууриа тодорхойлох, хэрэглэгчид хүргэж буй үйлчилгээний сул болон давуу талыг илрүүлэхэд чухал үүрэгтэй. Байгууллагын судалгаа нь стратегийн шийдвэр гаргалтыг бодит өгөгдөлд тулгуурлан хийх үндэс болдог.
Байгууллагын судалгааны үндсэн ойлголт
Байгууллагын судалгаа нь дотоод болон гадаад орчны нөхцөл байдал, ажилтнуудын хандлага, хэрэглэгчид хүргэж буй үйлчилгээний чанарыг системтэйгээр шинжилж, байгууллагын хөгжлийн стратеги боловсруулахад шаардлагатай мэдээллийг цуглуулах үйл явц юм.
Байгууллагын соёлын судалгаа гэдэг нь тухайн байгууллагын дотоод орчинд ажилтнуудын үнэт зүйлс, хандлага, зан төлөв, харилцааны хэв маяг, удирдлагын арга барил зэрэг соёлын элементүүдийг системтэйгээр судлахыг хэлнэ. Энэ нь байгууллагын соёлын бодит байдал болон ажилтнуудын хүлээлт, сэтгэл ханамжийн зөрүүг илрүүлж, байгууллагын хөгжлийн стратеги боловсруулахад чухал мэдээлэл өгдөг.

Байгууллагын соёлын судалгаа
Байгууллагын соёлын судалгаа нь байгууллагын дотоод орчин дахь соёлын элементүүдийг тодорхойлж, ажилтнуудын хүлээлт, сэтгэл ханамжтай харьцуулан дүгнэх зорилготой.
Байгууллагын соёл нь:
- Үнэт зүйлс – Байгууллага юуг эрхэмлэдэг вэ? (Шударга ёс, инноваци, хамтын ажиллагаа)
- Хандлага – Ажилтнуудын ажлын орчинд баримталдаг нийтлэг хандлага.
- Зан төлөв – Ажилтнуудын өдөр тутмын харилцаа, хамтын ажиллагааны хэв маяг.
- Удирдлагын арга барил – Удирдлага ажилтнуудтай хэрхэн харилцдаг, шийдвэр гаргадаг.
- Дотоод харилцаа – Багийн уур амьсгал, хамтын ажиллагааны түвшин.
|
SICA ХХК
SICA ХХК СУДАЛГАА ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ
Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална.
Холбоо барих → |
|
Судалгааны зорилго
- Байгууллагын одоо байгаа соёлын түвшинг тодорхойлох.
- Ажилтнуудын хүлээлт ба бодит байдал хоорондын зөрүүг илрүүлэх.
- Сэтгэл ханамж, үнэнч байдлыг үнэлэх.
- Хөгжлийн стратеги боловсруулахад шаардлагатай мэдээлэл гаргах.
Судалгааны жишээ гол асуултууд
- Байгууллагын үнэт зүйлс ажилтнуудад ойлгомжтой уу?
- Ажилтнууд удирдлагын арга барилд хэр сэтгэл хангалуун байна вэ?
- Харилцааны уур амьсгал эерэг үү?
- Хамтын ажиллагаа, багийн соёл хэр түвшинд байна?
- Байгууллагын соёл ажилтнуудын ажлын бүтээмжид хэрхэн нөлөөлж байна?

Нууц худалдан авалтын судалгаа гэдэг нь байгууллагын үйлчилгээний чанар, стандартын хэрэгжилт, хэрэглэгчийн туршлагыг бодит хэрэглэгчийн байр сууринаас нууцаар шалгах судалгааны арга юм. Судлаач буюу “нууц худалдан авагч” нь жирийн хэрэглэгчийн дүрээр үйлчилгээ, бүтээгдэхүүн, харилцааны чанарыг туршиж, үнэлгээ өгдөг.
Үр дүнд нь:
- Үйлчилгээний стандарт мөрдөгдөж байгаа эсэх;
- Ажилтнуудын харилцааны соёл;
- Бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний чанар;
- Хэрэглэгчийн туршлагын бодит түвшин тодорхой болно.
|
SICA ХХК
SICA ХХК СУДАЛГАА ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ
Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална.
Холбоо барих → |
|
Яагаад хэрэгтэй вэ?
- Үйлчилгээний чанарыг бодитоор үнэлнэ – Ажилтнууд бодит нөхцөлд хэрхэн ажиллаж байгааг харуулна.
- Сул талуудыг илрүүлнэ – Хэрэглэгчийн туршлагад сөргөөр нөлөөлж буй асуудлыг тодорхойлно.
- Стандартыг шалгана – Дотоод журам, үйлчилгээний стандарт мөрдөгдөж байна уу гэдгийг тогтооно.
- Сэтгэл ханамжийг нэмэгдүүлнэ – Илэрсэн асуудлыг зассанаар хэрэглэгчийн туршлага сайжирна.
Судалгааны гол шалгуур
- Харилцааны чанар – Ажилтнууд эелдэг, мэргэжлийн түвшинд харилцаж байна уу?
- Үйлчилгээний хурд – Хүлээлгийн хугацаа хэр байна?
- Бүтээгдэхүүний мэдээлэл – Ажилтнууд зөв, бүрэн мэдээлэл өгч байна уу?
- Аюулгүй байдал, итгэлцэл – Хэрэглэгч өөрийгөө аюулгүй, үнэ цэнтэй гэж мэдэрч байна уу?
- Борлуулалтын ур чадвар – Ажилтнууд нэмэлт бүтээгдэхүүн санал болгож байна уу?

Брэндийн танигдсан байдлын судалгаа
Брэндийн танигдсан байдлын судалгаа гэдэг нь хэрэглэгчид тухайн брэндийг мэддэг эсэх, ямар түвшинд таньдаг, ямар ойлголттой байдаг гэдгийг тодорхойлох судалгаа юм. Энэ нь маркетингийн стратеги боловсруулах, брэндийн үнэ цэнийг өсгөх, зах зээлд байр сууриа бататгахад нөлөө үзүүлдэг.
Брэндийн танигдсан байдал гэж юу вэ?
Энгийнээр хэлбэл, брэндийн танигдсан байдал нь хэрэглэгч тухайн брэндийг:
- Санаж чадах уу? (Unaided awareness)
- Сануулахад таньж байна уу? (Aided awareness)
- Өрсөлдөгч брэндүүдтэй харьцуулахад хэр түвшинд мэддэг вэ? гэх хэмжүүрүүдээр тодорхойлогдоно.
|
SICA ХХК
SICA ХХК СУДАЛГАА ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ КОМПАНИ
Манай байгууллага Монголын болон олон улсын зах зээлийн бүтэц, эрэлт нийлүүлэлт, өрсөлдөөн, хэрэглэгчийн зан төлөвийг судалж, таны бизнесийн стратегийг өгөгдөлд суурилан боловсруулахад тусална.
Холбоо барих → |
|
Судалгааны гол зорилго
- Брэндийн мэдлэгийн түвшинг хэмжих.
- Хэрэглэгчийн танилцсан сувгуудыг тодорхойлох (TV, сошиал, сурталчилгаа).
- Брэндийн холбоо үүсгэсэн ойлголтуудыг илрүүлэх (чанар, үнэ, нэр хүнд).
- Өрсөлдөгч брэндүүдтэй харьцуулах.
Брэндийн танигдсан байдлын түвшин
- Unaided Awareness – Хэрэглэгчээс “Энэ салбарт ямар брэндүүдийг мэдэх вэ?” гэж асуухад өөрөө нэрлэх.
- Aided Awareness – Брэндийн нэрийг хэлж сануулахад таньж байна уу?
- Top-of-Mind Awareness – Хэрэглэгчийн хамгийн түрүүнд санаанд орж буй брэнд.
- Brand Recall & Recognition – Брэндийн лого, өнгө, уриа танигдаж байна уу?

Байгууллагын нэр хүндийн судалгаа
Байгууллагын нэр хүндийн судалгаа гэдэг нь тухайн байгууллага олон нийтийн, хэрэглэгчдийн, бизнесийн түншүүдийн болон ажилтнуудын дунд ямар ойлголт, үнэлгээтэй байгаа гэдгийг тодорхойлох судалгаа юм. Итгэлцэл, эерэг имидж, үнэнч байдал зэрэг хүчин зүйлсийг хэмжиж, нэр хүндэд нөлөөлж буй давуу болон сул талуудыг илрүүлнэ.
Байгууллагын нэр хүнд гэж юу вэ?
- Олон нийтийн ойлголт – Байгууллага ямар үнэт зүйлсийг илэрхийлдэг гэж хүмүүс боддог вэ?
- Итгэлцэл – Хэрэглэгчид, түншүүд байгууллагад хэр итгэдэг вэ?
- Эерэг имидж – Байгууллага нийгэмд ямар дүр төрхтэй байна?
- Үнэнч байдал – Хэрэглэгчид болон ажилтнуудын үнэнч байдлын түвшин.
Судалгааны гол зорилго
- Байгууллагын нэр хүндийн түвшинг хэмжих.
- Эерэг болон сөрөг ойлголтуудыг илрүүлэх.
- Итгэлцэлд нөлөөлж буй хүчин зүйлсийг тодорхойлох.
- Брэндийн имиджийг сайжруулах стратеги боловсруулахад мэдээлэл өгөх.
Судалгааны гол үзүүлэлтүүд
- Олон нийтийн мэдлэгийн түвшин – Байгууллагын нэрийг мэддэг эсэх.
- Эерэг ойлголт – Байгууллагын талаар эерэг сэтгэгдэлтэй хүмүүсийн хувь.
- Итгэлцлийн индекс – Хэрэглэгчид, түншүүдийн итгэлцлийн түвшин.
- Сөрөг ойлголт – Байгууллагын талаар сөрөг мэдээлэл, гомдлын түвшин.
- Харилцааны нөлөө – Сошиал медиа, хэвлэл мэдээллийн үнэлгээ.
Байгууллагын соёл, үйлчилгээний чанар, брэндийн танигдсан байдал, нэр хүндийн судалгаа нь бизнесийн тогтвортой өсөлт, урт хугацааны амжилтын суурь болдог.
SICA ХХК нь байгууллагын судалгааны дээрх бүх чиглэлээр олон жилийн туршлагатай, мэргэжлийн багтайгаар ажилладаг бөгөөд таны байгууллагын онцлогт тохирсон судалгааны шийдлийг хамтран боловсруулахад бэлэн байна.